مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 09:062020-04-15اقتصادي

حمایت مالی از مشاغل زیان دیده از کرونا ضروری است


یلدا راهدار، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 25 درصد ارزش افزوده و بخش بیشتری از اشتغال استان مربوط به بخش هایی است که بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری دیده اند و بنابراین بحث تامین مالی موقت خانوارهای آسیب پذیر باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: فعالیت هایی مانند عمده فروشی و خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری، حمل و نقل (ریلی، جاده ای، آبی و هوایی)، انبارداری و فعالیت های پشتیبانی حمل و نقل، فعالیت های پست و پیک، فعالیت خدماتی مربوط به تامین مکان و غذا مانند اقامتگاه ها و رستوران ها، آموزش در همه سطوح و بخش گردشگری استان از جمله فعالیت هایی است که به طور مستقیم بیشترین اثر منفی از ویروس کرونا را می پذیرند.

راهدار اضافه کرد: در مقابل فعالیت هایی مانند صنایع تولید داروها و فراورده های دارویی، شیمیایی و گیاهی، اطلاعات و ارتباطات و تمام فعالیت های مربوط به سلامت انسان نیز در این بحران به لحاظ اقتصادی اثر مثبت دریافت می کنند.

او گفت: با توجه به شیوع گسترده و طولانی مدت این ویروس، تداوم اقداماتی مانند قرنطینه، کاهش روند کار، محدودیت در جلسات و کاهش سفرها امری ضروری است و مهمتر آنکه در این ایام و با توجه به نیاز مراکز درمانی و شهروندان به اقلام بهداشتی، با کسانی که اقدام به احتکار این اقلام می کنند باید به شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت مالی از مشاغل زیان دیده از کرونا ضروری است

حمایت مالی از مشاغل زیان دیده از کرونا ضروری است