مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 07:162020-04-18سياسي

مسیر توسعه حذف آلاینده های خطرناک صنعتی و بیمارستانی در کشور هموار شد


محققان در تلاش هستند با بکارگیری فناوری نانو و زیست فناوری مسیر توسعه حذف آلاینده های خطرناک صنعتی و بیمارستانی در کشور هموارتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سنتز و مشخصه یابی مواد پیشرفته برای کاربردهای نوین عنوان کرسی پژوهشی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در حال انجام است.

هدف این کرسی پژوهشی شناسایی و درک مکانیزم عمل چند نسخه جدید از این مواد برای دستیابی به دانش فنی ساخت و کاربرد آنها است.

نانوکامپوزیت های برگ دار شده نمونه ای از اینگونه مواد هستند که برای بهبود شرایط زیست محیطی همچون سالم سازی هوا و آب و تولید انرژی پاک کاربرد دارند.

پس درک رفتار نانو مواد پیشرفته می تواند کمک زیادی به ارتقاء کیفیت زندگی و خنثی سازی آلاینده های بیولوژیکی و صنعتی کند.

این کرسی پژوهشی به تحقیق پیرامون نحوه عملکرد، چگونگی دستیابی و آسان سازی سنتز یک یا چند نمونه منتخب نانوبیو مواد خدمت رسان پیشرفته می پردازد.

توانمند در تخریب گستره وسیعی از مواد خطرناک آلی سید خطیب الاسلام صدرنژاد مجری این کرسی پژوهشی درباره ضرورت دستیابی به دانش نانو مواد پیشرفته گفت: ویروس کرونا نمونه ای از یک نانو ذره طبیعی (یا ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر توسعه حذف آلاینده های خطرناک صنعتی و بیمارستانی در کشور هموار شد

مسیر توسعه حذف آلاینده های خطرناک صنعتی و بیمارستانی در کشور هموار شد