مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 03:002020-04-18اقتصادي

صندوق توسعه ملی تشکیل شد تا دولت مثل حساب ذخیره ارزی با آن رفتار نکند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه تعادل وابسته به الیاس حضرتی با انتقاد از درخواست چندباره دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای هزینه های روزمره نوشت: - دولت به آسان ترین کار در قبال صندوق توسعه ملی یعنی برداشت و هزینه از آن دست می زند که لطمه جایگاه صندوق است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه تعادل وابسته به الیاس حضرتی با انتقاد از درخواست چندباره دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای هزینه های روزمره نوشت: فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی این بود که همه درآمد حاصل از فروش نفت کشور روانه بودجه نشده تا برای تامین هزینه های جاری صرف شود.

بلکه هدف از تشکیل صندوق این بود که بخشی از درآمد های حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی به صندوق توسعه ملی سرازیر شده و در آنجا به سرمایه های زاینده تبدیل شود.

به این ترتیب این منابع ضمن اینکه هم برای نسل حاضر و هم برای نسل های بعد قابلیت استفاده خواهد بود، ارزش افزوده ای هم خواهد داشت.

از طرفی دیگر برنامه این بود که از طریق منابع صندوق بتوان در بازار های مالی خارجی بین المللی حضور فعال داشته و بتوانیم از مزیت های ناشی از حضور در بازار های خارجی حداکثر انتفاع را برای کشور ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق توسعه ملی تشکیل شد تا دولت مثل حساب ذخیره ارزی با آن رفتار نکند

صندوق توسعه ملی تشکیل شد تا دولت مثل حساب ذخیره ارزی با آن رفتار نکند