مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 04:102020-04-19اقتصادي

10 واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی احداث می شود


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد 10 واحد فرآوری در استان با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی خبر داد.

- پریسا عابدپور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خام فروشی مواد معدنی در استان یکی از چالش های پیش روی معادن استان است افزود: در راستای رفع این مشکل سه واحد فرآوری مواد معدنی از محل فعال سازی معادن کوچک مقایس و هفت واحد فرآوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و معدنکاران استان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در حوزه سنگ بری 39 واحد با اشتغال 519 نفر و ظرفیت تولید بیش از 827 هزار تن انواع سنگ تزیینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه 78 واحد با ظرفیت تولید بیش از هشت میلیون و 323 هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای 847 نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.

عابدپور با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود 5 واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون و 66 هزار تن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و 614 نفر یکی از قطب های تولید سیمان در کشور است افزود: در این راستا علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی احداث می شود

10 واحد فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی احداث می شود