مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-04-21اقتصادي

زنبورها به کمک گرده افشانی باغات و مراتع می روند


سرپرست مدیریت طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در این استان 787 زنبوردار تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: - ایسنا/همدان سرپرست مدیریت طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در این استان 787 زنبوردار تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: سال گذشته در استان همدان سه میلیون و 477 هزار و 979 کیلوگرم عسل تولید شده است.

علیرضا قره گوزلو در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود 346 هزار و 633 کلنی زنبورعسل در استان همدان اظهار کرد: استان همدان با توجه به سرشماری سال 1398 دارای 2481 واحد زنبورستان بوده که 2538 نفر در این حرفه شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت باغبانی، مدیریت زراعت و حفظ نباتات استان و همکاری ناظران کشاورزی کندوهای زنبورعسل به منظور انجام عمل تلقیح در باغات میوه، مزارع دانه های روغنی به کارگرفته خواهند شد.

وی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی استان برای کلیه زنبورداران پروانه بهره برداری به منظور گرده افشانی گیاهان مرتعی و اجازه استقرار در مرتع صادر خواهد شد که به موجب آن مرتع داران بهره بردار ملزم خواهند شد تا نهایت همکاری را با زنبورداران مستقر در مراتع انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنبورها به کمک گرده افشانی باغات و مراتع می روند

زنبورها به کمک گرده افشانی باغات و مراتع می روند