مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-04-26سياسي

پیشرفت در ساخت داروی ضدویروس/ تلاش برای ساخت واکسن ضد کرونا


محققان فعال در زمینه سلول های بنیادی در صدد هستند تا در زمینه تولید داروهای ضد ویروس، واکسن، سلول درمانی و تجهیزات مورد نیاز در بحران کرونا اقدام کنند که نتایج آن به زودی اعلام می شود.

- دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محققان فعال حوزه سلول بنیادی در شرکتهای دانش بنیان توانسته اند همپای تمام مراکز علم و فناوری که در حوزه کرونا فعالیت می کنند حرکت کنند و فعالیت های متعددی را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات محققان در حوزه سلول های بنیادی عنوان کرد: این محققان در حوزه تولید محصولات مختلف مورد نیاز در بحران کرونا، تحقیق و تولید واکسن های دست ورزی، تحقیق و تولید داروهای ضدویروس، سلول درمانی و استفاده از سلول های مزانشیمی، استفاده از سلولهای طبیعی کشنده، تولید دستگاه های مورد نیاز فعالیت می کنند.

حمیدیه با اشاره به اقدام محققان برای واکسن کرونا گفت: یکی از اقدامات قابل توجه این محققان ساخت واکسن ضد بیماری کرونا است ؛ واکسنی که ساخت آن در دنیا شروع شده و بر خلاف واکسن های دیگر باید بر اساس دست ورزی های داخل سلولی باشد که این خود یک فناوری پیچیده ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت در ساخت داروی ضدویروس/ تلاش برای ساخت واکسن ضد کرونا

پیشرفت در ساخت داروی ضدویروس/ تلاش برای ساخت واکسن ضد کرونا