مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 04:252020-05-07اقتصادي

خسارت مالی عربستان از جنگ قیمت نفت


تصمیمی که عربستان سعودی دو ماه و نیم پیش برای بر پا کردن جنگ قیمت با روسیه گرفت، با قرنطینه کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا همزمان شد و ضربه سنگینی به فاینانس ریاض وارد کرد.

- تصمیمی که عربستان سعودی دو ماه و نیم پیش برای بر پا کردن جنگ قیمت با روسیه گرفت، با قرنطینه کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا همزمان شد و ضربه سنگینی به فاینانس ریاض وارد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار رسمی منتشره از سوی بانک مرکزی عربستان سعودی نشان داد مجموع ذخایر ارزی خارجی عربستان سعودی در مارس تقریبا 24 میلیارد دلار کاهش داشت که بزرگترین کاهش یک ماهه در 20 سال اخیر بود.

ذخایر ارزی خارجی عربستان سعودی از رکورد 746 میلیارد دلار در اوت سال 2014 کاهش یافته بود اما از اواسط سال 2017 تا مارس در حدود 500 میلیارد دلار ثابت بود.

پس از آن در پایان مارس به 473 میلیارد دلار کاهش یافت و در پایینترین حد 9 سال اخیر ایستاد که منعکس کننده تاثیر جنگ قیمت نفت و پاندمی ویروس کرونا روی تراز پرداخت این کشور است.

ذخایر ارزی عربستان سعودی در آوریل که قیمتهای نفت افت چشمگیری پیدا کردند و درآمدهای صادراتی این کشور در نتیجه جنگ قیمت و وخامت پاندمی کرونا کمتر شد، احتمالا کاهش بیشتری پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت مالی عربستان از جنگ قیمت نفت

خسارت مالی عربستان از جنگ قیمت نفت