مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اردیبهشت 1399 ساعت 13:102020-05-08اجتماعي

عمق فاجعه در شاهدیه بسیار بیشتر از خیابان کشی است


رییس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد به دنبال گلایه های ناشی از خیابان کشی جدید در شاهدیه، با بیان این که عمق فاجعه بسیار بیشتر از خیابان کشی است، - گفت: باید رویکرد مدیریت شهری در این محدوده تغییر کند و برنامه جامعی برای نجات و حفاظت از موزه معماری گلین ایران تدوین شود.

محسن عباسی هرفته در بازدید از بافت تاریخی شاهدیه به همراه جمعی از مسئولان استان و شهر شاهدیه، با اشاره به نهادینه شدن تفکر تخریب در طول سال گذشته در این شهر، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بافت تاریخی شاهدیه به گونه ای است که حفاظت در الگوی توسعه آن موضوعیتی ندارد، هر چند در سال های اخیر بارقه های کم رنگی از آن محسوس است.

77 وی با بیان این که الگوی توسعه شاهدیه باید متناسب با بافت ارزشمند تاریخی آن تغییر جدی کند، گفت: خیابان کشی جدید در این بافت تاریخی به تبع طرح مصوب متعلق به سال ،89 بخش کوچکی از فاجعه ای چند 10 ساله است.

عباسی هرفته با بیان این که عمق فاجعه بسیار بیشتر از خیابان کشی جدید است، گفت: باید اتفاقاتی اساسی بیفتد و رویکرد مدیریت شهری در این محدوده تغییر کند، از طرفی باید برنامه جامعی تدوین شود تا مجموعه این بافت بی نظیر در افق 10 ساله با اقدامات حفاظتی، فرهنگ سازی و مدیریت درست به عنوان موزه معماری گلین ایران مورد نجات بخشی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمق فاجعه در شاهدیه بسیار بیشتر از خیابان کشی است

عمق فاجعه در شاهدیه بسیار بیشتر از خیابان کشی است