مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 09:152020-05-12سياسي

شاهنامه مهم ترین سند عظمت زبان فارسی و مهم ترین حماسه جهان است


شاهنامه مهم ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی و روشن ترین گواه شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران کهن و بی تردید مهم ترین اثر حماسی جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغرمحمدخانی معاون فرهنگی و بین الملل شهرکتاب در آستانه 25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی گفت: این روز، روز بزرگداشت فردوسی و روز توجه بیشتر به بازخوانی و بازنگری اثر سترگ او شاهنامه است و روز تدقیق و تحلیل و تبیین این اثر حماسی در شکوه و عظمت ایران و زبان فارسی است.

وی افزود: شاهنامه به نظر اکثر استادان و صاحبنظران، بزرگ ترین و پرمایه ترین اثری است که از عهد روزگار سامانیان و غزنویان بازمانده و در واقع مهم ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی و روشن ترین گواه شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران کهن است.

با نگاهی عمیق تر باید گفت شاهنامه خزانه واژگان و گنجینه فصاحت زبان فارسی است و به این سبب است که همه با شاهنامه به خوبی ارتباط برقرار می کنند چون شیوه بیان فردوسی ساده و روان وروشن است و ابهامی ندارد.

معاون فرهنگی شهر کتاب در ادامه گفت: شاهنامه فردوسی تمام حالات انسان را در موقعیت های گوناگون درقالب حماسه نشان داده و به خوبی آن را تحلیل و تبیین کرده است.

هم فضای روحانی در شاهنامه دیده می شود و هم زندگی روزمره انسان خاکی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه مهم ترین سند عظمت زبان فارسی و مهم ترین حماسه جهان است

شاهنامه مهم ترین سند عظمت زبان فارسی و مهم ترین حماسه جهان است