مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:052020-05-12فرهنگي

بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی


معاون فرهنگی و بین الملل شهر کتاب درحالی از بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی می گوید که معتقد است شاهنامه مهم ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی است.

- معاون فرهنگی و بین الملل شهر کتاب درحالی از بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی می گوید که معتقد است شاهنامه مهم ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر اقبال بیشتری به شاهنامه و فردوسی در میان تمامی مخاطبان ایرانی از صاحب نظران و دانشگاهیان و اهل فرهنگ تا کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار مردم دیده می شود و گواه این امر، آثاری است که هرسال از نظر کمی و کیفی درباره فردوسی و شاهنامه در ایران و سایر کشورهای جهان منتشر می شود.

علی اصغرمحمدخانی معاون فرهنگی و بین الملل شهرکتاب با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی در 25 اردیبهشت گفت: این روز، روز بزرگداشت فردوسی و روز توجه بیشتر به بازخوانی و بازنگری اثر سترگ او شاهنامه است و روز تدقیق و تحلیل و تبیین این اثر حماسی در شکوه و عظمت ایران و زبان فارسی است.

شاهنامه به نظر اکثر استادان و صاحبنظران، بزرگ ترین و پرمایه ترین اثری است که از عهد روزگار سامانیان و غزنویان بازمانده است و درواقع مهم ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی و روشن ترین گواه شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران کهن است و با نگاهی عمیق تر باید گفت که شاهنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی

بیشتر شدن اقبال به شاهنامه و فردوسی