مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 10:052020-05-20سياسي

3 هزار سال با لولو سر خرمن!


قدمت مترسک ها از چیزی که به نظر می رسد، بیشتر است! اولین مترسک های تاریخ حدودا 3هزار سال پیش ساخته شده اند! - قدمت مترسک ها از چیزی که به نظر می رسد، بیشتر است! اولین مترسک های تاریخ حدودا 3هزار سال پیش ساخته شده اند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند نوشت: مترسک ها دقیقا برای ترساندن خلق شده اند.

از نام شان هم پیداست.

ترساندن کلاغ ها و دیگر پرندگانی که محصول کشاورزان را خراب می کنند! 1- قدمت مترسک ها از چیزی که به نظر می رسد، بیشتر است! اولین مترسک های تاریخ حدودا 3هزار سال پیش ساخته شده اند! 2- نخستین بار مصریان برای محافظت از مزارع گندم شان، که در حاشیه رود نیل قرار داشت، مترسک ساختند.

مطمئنا در آن زمان راهکار های بهتری برای ترساندن پرندگان بوده، اما مترسک هم در نوع خودش ابداع جالبی ا ست.

3- پیشتر تلاش هایی صورت گرفت تا آسیاب های بادی یا ماشین آلات جایگزین مترسک شوند! با این اوصاف، پرندگان باهوش به سرعت چم و خم دستگاه ها را یاد می گرفتند! 4- کشاورزان با آویزان کردن قوطی حلبی از شاخه درختان یا با صدای تیر سعی می کردند پرنده ها را دور کنند.

اما مدتی که می گذشت، کلاغ ها می فهمیدند که این حُقّه است و باز وارد مزارع می شدند! 5- کشاورزان یونانی، مترسک های مزارع شان را طوری می ساختند که شبیه پریاپوس، فرزند دیونیسوس و افرودیت بشوند! از افسانه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار سال با لولو سر خرمن!

3 هزار سال با لولو سر خرمن!