مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 05:552020-05-23سياسي

مصوبه سفر رهبری به همدان 16 سال روی زمین مانده است


پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان که یکی از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال 83 است، هنوز روی زمین مانده است.

- محدودیت منابع آبی استان همدان و تشدید نیاز بخش های مختلف به آب مناسب برای مصارف گوناگون از اصلی ترین چالش های برای دستیابی به توسعه پایدار در این منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، کارشناسان معتقدند توزیع نامتوازن زمانی و مکانی بارش ها، خشکسالی و کمبود منابع آب و حتی برداشت بی رویه از چاه ها در برخی مناطق استان همدان تأثیر بسزایی بر آب های زیرزمینی همچنین تالاب ها و دشت های استان همدان داشته و آنها را در وضعیت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار داده است.

البته با اقدامات انجام شده از جمله سدسازی در راستای تأمین منابع آبی قدم هایی برداشته شده اما آنچه مسلم است ضرورت مصرف بهینه آب در تمامی بخش ها به ویژه کشاورزی و توجه به محیط زیست به اندازه سلامتی مردم ضرورت دارد.

گذشته از تلاش هایی که برای دور کردن همدان از بحران کم آبی صورت گرفته پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان که یکی از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال 83 است نیز با هدف کمک به تأمین آب همدان نهایی و پس از برگزاری جلسات متعدد در نهایت عملیات اجرایی آن با سه سال تأخیر در سال 86 با انتخاب پیمانکار آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه سفر رهبری به همدان 16 سال روی زمین مانده است

مصوبه سفر رهبری به همدان 16 سال روی زمین مانده است