مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 خرداد 1399 ساعت 04:152020-05-24پزشكي

فاسیولا انگل انتقالی انسان به انسان نیست/ ابتلای 40 گیلانی به بیماری فاسیولا


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه فاسیولا بیماری کشنده ای نیست، یادآور شد: این بیماری با درمان داروی کرم انگل به طور کلی از بین خواهد رفت.

- دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون تست فاسیولا حدود 40 نفر در گیلان مثبت شده است گفت: آمار مبتلایان به فاسیولا در گیلان روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه فاسیولا انگل انتقالی انسان به انسان نیست، افزود: این بیماری انگلی و غیر واگیر است و برای پیشگیری از آن مردم حتی المقدور نباید از سبزی های خام مصرف کنند و در صورت استفاده باید سبزی های کاملاً پخته و یا در مقابل آفتاب کاملاً خشک شده، مصرف شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه فاسیولا در ابتدا با علائم خفیف بروز می کند و ممکن است دو تا سه ماه در بدن افراد بی علامت باشد، افزود: درد شکم، درد پهلو راست، خارش، تهوع و استفراغ نمایان می شود.

حیدرزاده با این عفونت با بررسی نمونه های مدفوع و خون تشخیص داده می شود ادامه داد: تشخیص این بیماری از طریق تصویربرداری از کبد نیز می تواند انجام شود در این بیماری تعداد گلبول های سفید خون، آنزیم های کبدی، سرعت رسوب گلبول های قرمز و آنتی بادی های ضد فاسیولا افزایش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاسیولا انگل انتقالی انسان به انسان نیست/ ابتلای 40 گیلانی به بیماری فاسیولا

فاسیولا انگل انتقالی انسان به انسان نیست/ ابتلای 40 گیلانی به بیماری فاسیولا