مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 06:502020-05-26پزشكي

آیا انگل فاسیولا علائم کرونایی دارد؟


یک متخصص عفونی، 15 درصد موارد را دارای علائم ریوی همچون تنگی نفس و سرفه دانست و بیان کرد: در ماه های اخیر که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، - ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، 15 درصد موارد را دارای علائم ریوی همچون تنگی نفس و سرفه دانست و بیان کرد: در ماه های اخیر که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، مواردی هم مبتلا به فاسیولا بودند، زیرا به واسطه ایجاد علائم ریوی امکان اشتباه وجود دارد.

دکتر آیدین پورکاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری فاسیولا(فاسیولاهپاتیکا) در قسمت های خاصی از دنیا وجود دارد، اظهار کرد: فاسیولا در ایران یک بیماری بومی بوده که در مناطق شمالی به ویژه گیلان با توجه به شرایط اقلیمی وجود دارد.

همچنین در بخش هایی از حوزه مدیترانه، اسپانیا، ایتالیا و آمریکای جنوب مشاهده می شود.

وی عامل بیماری فاسیولا را یک کرم دانست که به صورت انگل وارد بدن انسان می شود و افزود: این انگل در داخل کبد جای می گیرد و تولید مثل و تخم ریزی می کند و از طریق مدفوع دفع می شود.

مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چرخه زندگی انگل فاسیولا را دوگانه دانست و تصریح کرد: این انگل در داخل بدن یک حلزون وجود دارد و سپس وارد بدن انسان یا حیوانات گیاهخوار مانند گاو و گوسفند و بز شده و مجددا دفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا انگل فاسیولا علائم کرونایی دارد؟

آیا انگل فاسیولا علائم کرونایی دارد؟