مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 08:302020-06-01اقتصادي

بانک ها قسط معوق و جریمه را باهم می خواهند!


به دستور بانک مرکزی باید اقساط وام های قرض الحسنه اشخاص در فاصله سه ماهه اسفند تا پایان اردیبهشت ماه به تعویق می افتاد و هیچ جریمه دیرکردی به آن تعلق نمی گرفت، - ، در جریان شیوع ویروس کرونا در پایان سال گذشته، بانک مرکزی تصمیم گرفت برای حمایت از مشتریان بانک ها که به دلیل رکود اقتصادی و تعطیلی برخی مشاغل امکان تأمین هزینه های خود را نداشتند اقساط وام ها را به تعویق بیاندازد؛ به طوری که کسب و کارها تقریبا تمامی وام ها مشمول تعویق شد و برای اشخاص نیز وام های قرض الحسنه امکان تعویق سه ماهه داشت.

در جریان اجرای این دستورالعمل که از سوی بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شد و عبدالناصر همتی - رییس کل بانک مرکزی - نیز بارها بر اجرای آن تأکید داشت، شاهد آن بودیم که برخی بانک ها سرپیچی کردند و در ماه اول اقساط از حساب مشتریان کسر شد.

در پی اعتراضاتی که وجود داشت رییس کل بانک مرکزی دستور داد بانک ها ضمن اجرای دستورالعمل، هر آنچه از حساب ها برداشت کرده اند مجددا به حساب مشتری برگردانند.

بانک ها قسط معوق و جریمه را باهم می خواهند! در حالی در پایان اردیبهشت ماه زمان سه ماهه تمام شد و باید مشتریان از خردادماه پرداخت اقساط را از سر بگیرند که بررسی های میدانی و همچنین گزارش های دریافتی ایسنا، نشان می دهد برخی دارندگان وام های قرض الحسنه با مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها قسط معوق و جریمه را باهم می خواهند!

بانک ها قسط معوق و جریمه را باهم می خواهند!