مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 11:152020-06-03سياسي

الگوی راهبردی تحقق دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی(ره)


«فرهنگ هر ملتی نشانه هویت و استقلال اوست، کسب و حفظ استقلال فرهنگی و فکری، نشانه حیات و قدرت یک جامعه است و ویرانی و انهدام یک فرهنگ، ویرانی یک ملت است.

- الگوی راهبردی تحقق دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی(ره) ایسنا/خراسان رضوی فرهنگ هر ملتی نشانه هویت و استقلال اوست، کسب و حفظ استقلال فرهنگی و فکری، نشانه حیات و قدرت یک جامعه است و ویرانی و انهدام یک فرهنگ، ویرانی یک ملت است.

امام خمینی(ره)، به عنوان معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران، همواره بر اهمیت و ضرورت هویت فرهنگی تأکید فراوان داشته اند، به طوری که این تأکید تنها بیان ارشادی و شعارگونه نبوده است، بلکه به تناسب شرایط مکانی و زمانی توانسته بودند اصول و مؤلفه های آن را نیز تبیین کنند.

به باور ایشان بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است.

اساساً فرهنگ هر جامعه، هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحرافات فرهنگی، هرچند جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد اما پوچ و میان تهی است .

اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمامی ابعاد از دست می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی راهبردی تحقق دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی(ره)

الگوی راهبردی تحقق دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی(ره)