مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 04:102020-06-11اجتماعي

ابلاغ ثبت ملی درخت کهنسال ارس تخته مایان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخت کهنسال ارس تخته مایان به شماره 610 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت و به استان ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر افزود: درخت زیبای ارس تخته مایان حدود 8 متر ارتفاع دارد و با قدمت دو هزار ساله، چشم انداز زیبایی در جنوب تخته مایان در دامنه شمالی ارتفاعات بینالود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که این درخت زیبا شبیه یک هرم است ، ادامه داد: قرار گرفتن ارتفاعات بینالود در شمال محل درخت، منظره ای  چشم نواز را ایجاد کرده است.

وی درباره مناطقی که درخت اُرس وجود دارد، اظهار کرد: اُرس یا وَرس در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز، از آذربایجان تا خراسان و به ویژه در شرق کشور و در ارتفاعات به صورت گسترده یافت می شود.

مکرمی فر تصریح کرد: اُرس بسیار پایدار و سازگار با هر نوع آب و هوا است و برگ هایش مانند دیگر گونه های سرو به شکل سوزنی است، هم چنین این درخت دارای عمر طولانی بیش از دو هزار سال، در برابر بیماری ها و انگل های طبیعی بسیار مقاوم است، چنان که آسیب انگل ها تنها موجب دیسه مندی این گیاه و تنوع رخ و ریخت تنه و شاخه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ ثبت ملی درخت کهنسال ارس تخته مایان

ابلاغ ثبت ملی درخت کهنسال ارس تخته مایان