مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 06:502020-06-12پزشكي

چه عواملی عمر مردان را کاهش می دهد؟


رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، با اشاره به عواملی که سبب کاهش عمر مردان می شود، گفت: شایع ترین و کشنده ترین سرطان میان مردان سرطان معده و سرطان ریه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس؛ دکتر مطهره علامه با بیان اینکه هفته بین المللی سلامت مردان از 15 تا 21 ژوئن برگزار می شود، گفت: در سال جاری با توجه به شیوع کووید_19 در دنیا و شدت ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان نسبت به زنان، سبب شده که این موضوع در صدر مسائل مطرح شده در هفته سلامت مردان قرار گیرد.

در سال جاری به دلیل شیوع بیشتر بیماری کووید19 در مردان شعار این هفته" Take Action on Covid-19 " یا "برای کووید 19 اقدام کنید" است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بر اساس مصاحبه های انجام شده توسط برخی متخصصین عمر مردان کوتاه تر از زنان است بیان می شود، افزود: علاوه بر مرگ و میر ناشی از کووید 19، به طور کلی مردان در همه گروه های سنی، مرگ و میر بالاتر و طول عمر کوتاه تری نسبت به زنان به دلایل مشابه دارند.

مشکلات، مواجهات و عوامل خطر اختصاصی متعددی نیز، سلامت آنان را تهدید می کند.

رفتارهای پرخطر بیشتر، مواجهات خطرناک مانند مواجهات خطرناک شغلی، خشونت بالاتر در مردان، سوانح و حوادث ترافیکی و شغلی کشنده و شیوع و بروز بیشتر بیماری های مزمن کشنده مانند سکته قلبی و مغزی در مردان از مهم ترین دلایل مرگ و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی عمر مردان را کاهش می دهد؟

چه عواملی عمر مردان را کاهش می دهد؟