مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 02:452020-06-19سياسي

ثبت ملی درخت ارس تخته مایان/ 25 پرونده طبیعی و تاریخی در نوبت ثبت هستند


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بینالود(طرقبه شاندیز) از ثبت ملی درخت 2000 ساله ارس تخته مایان در ارتفاعات بینالود خبر داد و گفت: - ایسنا/خراسان رضوی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بینالود(طرقبه شاندیز) از ثبت ملی درخت 2000 ساله ارس تخته مایان در ارتفاعات بینالود خبر داد و گفت: 25 پرونده طبیعی و تاریخی نیز در نوبت ثبت هستند.

علی اکبر احمدزاده در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: درخت کهن سال ارس تخته مایان در شهر طرقبه با شماره 610 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است، این درخت 8 متر ارتفاع و 2000 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: درخت کهن سال ارس تخته مایان در پس رشته کوه های بینالود و در مجاورت روستای ییلاقی مایان قرار دارد، این درخت بسیار پایدار و سازگار با هر نوع آب و هوا بوده و برگ هایش مانند دیگر گونه های سرو به شکل سوزنی است.

وی با بیان اینکه درخت ارس برای اهالی بومی منطقه جنبه اعتقادی داشته است، اظهار کرد: درخت کهن سال ارس تخته مایان که در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد، نیازمند حفاظت دائم است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه افزود: موارد بسیاری از این نوع درخت در منطقه داریم، منطقه ارغوان دره به دلیل گل های ارغوانی که در آن وجود دارد، چنار قدیمی ازغد و درختان ارس منطقه فلسکه در دهبار نیز در اولویت ثبت قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی درخت ارس تخته مایان/ 25 پرونده طبیعی و تاریخی در نوبت ثبت هستند

ثبت ملی درخت ارس تخته مایان/ 25 پرونده طبیعی و تاریخی در نوبت ثبت هستند