مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 03:202020-06-20اقتصادي

نفت در سیکل بعدی به 60 دلار نمی رسد


قیمت نفت در سیکل بعدی احتمالا کمتر از 60 دلار در هر بشکه خواهد ماند تا تضمین کند تولید به خصوص از سوی صنعت شیل آمریکا مطابق با رشد آهسته مصرف می ماند.

- قیمت نفت در سیکل بعدی احتمالا کمتر از 60 دلار در هر بشکه خواهد ماند تا تضمین کند تولید به خصوص از سوی صنعت شیل آمریکا مطابق با رشد آهسته مصرف می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت BP هفته گذشته اعلام کرد که برآورد قیمت سرمایه گذاری بلندمدت در فاصله سال 2021 تا 2050 را به 55 دلار برای هر بشکه نفت برنت کاهش داده است.

این شرکت در توضیح اقدام خود به تاثیر طولانی مدت پاندمی ویروس کرونا بر مصرف نفت و احتمال تسریع گذر به اقتصاد و سیستم انرژی کم کربن اشاره کرد.

پیش بینی مذکور از قیمت پایین تر برای نفت نشان می دهد که قیمت بالای 60 دلار هر بشکه نفت برای مدت طولانی دوام نخواهد داشت زیرا باعث تشویق تولید بیشتر به خصوص در آمریکا شده و از نرخ رشد مصرف جلو می زند.

به نظر می رسد تولیدکنندگان نفت روسیه هم به این نتیجه رسیده اند که توازن بلندمدت بازار نیازمند قیمت پایین 60 دلار و حتی 50 دلار هر بشکه نفت برنت است تا آنها بتوانند سهم بازارشان را حفظ کنند.

در مقابل، به نظر می رسد عربستان سعودی و برخی از متحدانش همچنان قیمت بالاتر از این سطح و احتمالا قیمت 70 دلار را هدف گرفته اند که منعکس کننده نیازهای درآمد کوتاه مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت در سیکل بعدی به 60 دلار نمی رسد

نفت در سیکل بعدی به 60 دلار نمی رسد