مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 14:002020-06-30فرهنگي

ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد در فهرست آثار ملی ایران ابلاغ شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد به شماره 32841 در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد به شماره 32841 در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

ابوالفضل مکرمی فر امروز سه شنبه 10 تیرماه 1399 با اعلام این خبر افزود: کارخانه قدیمی نخریسی مشهد از جمله میراث صنعتی شهر مشهد و یکی از مهم ترین نمونه های به جای مانده از دوره آغاز صنعتی شدن در زمان پهلوی اول در ایران است که معماری آن نیز برگرفته از شیوه های ساختمانی کارخانه های صنعتی است.

وی گفت: برابر ماده واحده قانون ثبت آثار ملی مصوب اول آبان ماه 1352 مجلس شورای ملی دولت می تواند آثار غیرمنقولی را که از نظر تاریخی یا شئون ملی واجد اهمیت باشد، صرف نظر از تاریخ یا پیدایش آن با تصویب شورای عالی (وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در عداد آثار ملی مذکور در قانون مزبور به ثبت برساند.

مکرمی فر اظهار کرد: کارخانه قدیمی نخریسی در شهر مشهد و در چهارراه نخریسی، تقاطع خیابان هفده شهریور و فداییان اسلام قرار دارد.

کارخانه نخریسی و نساجی خسروی، اولین و بزرگ ترین کارخانه در خراسان و شرق کشور بوده که به سبک جدید و دارای ماشین آلات مختلف نخریسی و نساجی بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد در فهرست آثار ملی ایران ابلاغ شد

ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد در فهرست آثار ملی ایران ابلاغ شد