مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-12سياسي

کشف نخستین وقف نامه سنگی همدان در مسجد پیغمبر


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کشف نخستین وقف نامه سنگی همدان در مسجد پیغمبر(ص) خبر داد و گفت: این اثر راز موقوفه مسجد را آشکار کرده است.

- ایسنا/همدان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کشف نخستین وقف نامه سنگی همدان در مسجد پیغمبر(ص) خبر داد و گفت: این اثر راز موقوفه مسجد را آشکار کرده است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتیبه مذکور مربوط به سال 1302 هجری قمری است و بر سنگ مرمری به ابعاد 20 در 17 سانتی متر حک شده است.

وی ادامه داد: این اثر در سه سطر و با خط توقیع به نگارش درآمده و متن آن به مغازه وقفی در کنار مسجد پیغمبر(ص) که نانوایی بوده است، اشاره می کند، حاج محمدرحیم تاجر رشتی واقف این مغازه است و علاوه بر این مغازه موقوفات دیگری هم در کنار مسجد پیغمبر(ص) دارد که ثبت و ضبط شده است.

حاجی زین العابدینی توضیح داد: در پیگیری های بیشتر، سند مکتوب این اثر که در مرکز اسناد ملی نگهداری می شود هم پیدا شد، به عبارتی سند مکتوب برای امور شرعی و کتیبه سنگی برای اطلاع همگانی بوده است.

وی درباره اهمیت این اثر هم بیان کرد: کتیبه فوق نشان دهنده رونق وقف در گذشته است و گواهی می دهد طبقات مختلف جامعه و به طور خاص طبقه تجار به موضوع وقف توجه فراوان داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نخستین وقف نامه سنگی همدان در مسجد پیغمبر

کشف نخستین وقف نامه سنگی همدان در مسجد پیغمبر