مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 07:452020-07-15اقتصادي

کاهش ذخایر ارزی دلیل بالارفتن نرخ ارز است


یک کارشناس مسائل اقتصادی کاهش ذخایر ارزی ناشی از افت صادرات و خلق پول روزانه هزار میلیارد تومانی را مهمترین دلایل بالا رفتن نرخ ارز طی روز های اخیر دانست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی حیات‌نیا یک کارشناس مسائل اقتصادی کاهش ذخایر ارزی ناشی از افت صادرات و خلق پول روزانه هزار میلیارد تومانی را مهمترین دلایل بالا رفتن نرخ ارز طی روز‌های اخیر دانست و گفت : اگر بانک مرکزی وضعیت بازار ارز را ساماندهی نکند، نرخ ارز باز هم بالاتر خواهد رفت.

او با اشاره به روند افزایشی نرخ ارز خصوصا طی 10 روز اخیر، گفت : این روند افزایش چند عامل دارد که یکی از مهمترین آن‌ها کاهش صادرات و به دنبال آن کاهش ورود ارز به کشور است که بخشی از آن ناشی از شیوع بیماری کرونا است.

او ادامه داد: از سوی دیگر بنا به گفته مسئولین بخشی از ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته که این موضوع نیز بر بالا رفتن قیمت آن اثرگذار است.

این کارشناس مسائل اقتصادی از مهلتی که دولت برای برگرداندن ارز حاصل از صادرات به صادرکنندگان داده هم یاد کرد و افزود: این موضوع نیز تقاضا برای ارز را بالا برده و به افزایش قیمت آن دامن زده است.

حیات‌نیا گفت: از سوی دیگر در کشور با خلق پول روزانه حدود هزار میلیارد تومانی مواجهیم که این حجم از نقدینگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر ارزی دلیل بالارفتن نرخ ارز است

کاهش ذخایر ارزی دلیل بالارفتن نرخ ارز است