مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 03:152020-07-17اقتصادي

انواع انارهای مقاوم به شوری


شوری آب و خاک یکی از اساسی ترین مشکلات کشاورزی در مناطق خشک و نیمه خشک است که کشور ما نیز به سختی با آن دست وپنجه نرم می کند.

محققان برای غلبه بر این مشکل در بخش باغبانی، - پژوهشی انجام داده اند که ارقام انار متحمل به شوری را مورد شناسایی قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شور شدن تدریجی خاک یکی از مسائل بسیار مهم در بسیاری از مناطق خشک و نیمه خشک جهان ازجمله ایران است.

موقعیت جغرافیایی، کمبود نزولات آسمانی، زیاد بودن میزان تبخیر از سطح خاک از دلایل اصلی پتانسیل بالای شوری در این مناطق ازلحاظ عوامل طبیعی است.

درنتیجه در مناطق خشک و نیمه خشک، شوری خاک و آب و کمبود آب به عنوان عامل اصلی کاهش رشد و عملکرد گیاهان به شمار می رود و استفاده از آب های شور به منظور تولید محصولات کشاورزی، غیرقابل اجتناب است.

در کل به بیان متخصصان، با افزایش شوری آب آبیاری، بر شوری خاک نیز اضافه می شود که آن نیز عوامل دیگری را در رابطه با آب و گیاه تحت تأثیر قرار می دهد.

بر همین اساس یکی از مؤثرترین راهکارها برای بهره برداری بهتر از منابع خاک و آب شور، شناسایی و انتخاب ارقام و اصطلاحاً ژنوتیپ های گیاهی متحمل به شوری و استفاده از آن ها در مناطق شور است.

تحمل به شوری یک گیاه باغی و یا زراعی به معنای توانایی گیاه برای ادامه رشد و تولید محصول در حضور نمک های اضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع انارهای مقاوم به شوری

انواع انارهای مقاوم به شوری