مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-20اقتصادي

شتر مرغ؛ پرسودترین فعالیت بخش کشاورزی و دامی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: پرورش شتر مرغ در حال حاضر پرسودترین فعالیت بخش کشاورزی و دامی در کشور به شمار می رود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی زاده با بیان اینکه پرورش شتر مرغ در حال حاضر پرسودترین فعالیت بخش کشاورزی و دامی در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: شترمرغ تولیدات مختلفی دارد که از جمله آن می توان به تولید گوشت، تخم شترمرغ، چربی، پوست و پر اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: دوره پرواربندی کوتاه، این حیوان را از منظر اقتصادی جهت پرورش تولید گوشت به صرفه می کند.

وی با بیان اینکه 9 واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت 4 هزار و 930 قطعه مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: شترمرغ در فصل بهار تخم گذاری می کند و تقریباً در سال بین 30 تا 60 عدد تخم می گذارد که وزن هر تخم تقریباً 1.

5 کیلوگرم است.

طهماسبی زاده ادامه داد: فضای مورد نیاز برای پرورش شتر مرغ زیاد است چون حیوان مسافتی در روز باید بدود و به طور متوسط برای گله سه تایی شترمرغ، بالغ بر یک هزار و 500 متر مربع فضا نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه مصرف آب و غذای این پرنده کم است، گفت: دوره پرورش شترمرغ تقریباً 8 تا 11 ماه طول می کشد که متوسط وزن به 100 تا 110 کیلوگرم می رسد؛ این پرنده با ضری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شتر مرغ؛ پرسودترین فعالیت بخش کشاورزی و دامی

شتر مرغ؛ پرسودترین فعالیت بخش کشاورزی و دامی