مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 06:352020-07-25پزشكي

دستگاهی که کرونا را به سرعت تشخیص می دهد


محققان دستگاهی کوچک ساخته اند که می تواند به متخصصان بهداشت عمومی اجازه دهد بلافاصله بیماری کووید-19 را با استفاده از تلفن های همراه تشخیص داده و ردیابی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاهی کوچک ساخته اند که می تواند به متخصصان بهداشت عمومی اجازه دهد بلافاصله بیماری کووید-19 را با استفاده از تلفن های همراه تشخیص داده و ردیابی کنند.

زاغلول، استاد مهندسی برق و کامپیوتر و  ژائو، دانشجوی سابق دکترا این دستگاه را با همکاری موسسه ملی استاندارد و فناوری(National Institute of Standards and Technology) برای کشف و تمایز گونه های مختلف گاز تهیه کردند.

 دستگاهی که  دانشگاه جرج واشنگتن حق ثبت اختراع آن را دارد، به اندازه یک رشته مو کوچک است و در یک لایه نازک از طلا پوشانده شده است.

هنگامی که سطح طلا با مولکول های دیگر مانند گازهای دیگر متصل شود، طول موج نور که از سطح خارج می شود، تغییر می کند و باعث ایجاد یک نور رنگی متفاوت می شود.

بنابراین گازهای مختلف باید باعث تغییرات نوری شوند که برنامه های هوش مصنوعی قادر به شناسایی آنها است.

سطح دستگاه نیز می تواند با یک معرف یا یک محلول حاوی پروتیین هایی که به طور خاص به ویروس SARS-CoV-2 متصل هستند که باعث کووید 19 می شود، پوشانده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاهی که کرونا را به سرعت تشخیص می دهد

دستگاهی که کرونا را به سرعت تشخیص می دهد