مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 مرداد 1399 ساعت 07:452020-07-25فرهنگي

گزارشی از نشست «قرن دیوانه من»


در نشست نقد کتاب «قرن دیوانه من» درباره این که این کتاب شرح حالی از ایوان کلیما است که تصویری از اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی چک در 80 سال گذشته به دست می دهد، - در نشست نقد کتاب قرن دیوانه من درباره این که این کتاب شرح حالی از ایوان کلیما است که تصویری از اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی چک در 80 سال گذشته به دست می دهد، این که هر جامعه ای باید اندیشه های افرادی چون ایوان کلیما را درک کند، اعترافی بودن این کتاب و ارزشمند بودن نوشتن برای کلیما گفته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب قرن دیوانه من نوشته ایوان کلیما اختصاص داشت که با حضور رضا علیزاده، صادق وفایی و سیدعلیرضا بهشتی شیرازی در مرکز فرهنگی شهر کتاب به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهر کتاب، اظهار کرد: ایوان کلیما از نویسندگان معاصر چک است که در ایران بعد از فرانتس کافکا و میلان کوندرا بیشترین مخاطب را دارد.

آخرین اثر برگردان شده کلیما، قرن دیوانه من ، شرح حالی از او است که تصویری از اوضاع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی چک در 80 سال گذشته به دست می دهد.

در این کتاب با زندگی کلیما، حمله، سلطه نازی ها و شرایط مردم چک بعد از دوران سلطه شوروی در اروپای شرقی آشنا می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از نشست «قرن دیوانه من»

گزارشی از نشست «قرن دیوانه من»