مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 08:152020-07-28فرهنگي

وطن پرستی و دین داری از برکات خوانش شاهنامه است


یک نقال پیشکسوت، وطن پرستی، هموطن دوستی و دین داری را از برکات خوانش شاهنامه عنوان کرد و گفت: در سایه آشنایی جوانان ما با شاهنامه و فرهنگ غنی پیشینیان است که می توانیم آینده ای روشن داشته باشیم.

- ایسنا/اصفهان یک نقال پیشکسوت، وطن پرستی، هموطن دوستی و دین داری را از برکات خوانش شاهنامه عنوان کرد و گفت: در سایه آشنایی جوانان ما با شاهنامه و فرهنگ غنی پیشینیان است که می توانیم آینده ای روشن داشته باشیم.

عمارت هنرمند میزبان برنامه شاهنامه خوانی بود و غلامرضا خوشحال پور، نقال پیشکسوت اصفهان که همگان او را با نام هنری بستور می شناسند، ساعتی مهمان ویژه این برنامه شد.

خوشحال پور، با بیان اینکه نقالی را از پدربزرگش آموخته، به شرح 38 سال فعالیت هنری خود پرداخت و نسبت به مهجور بودن شاهنامه در بین نسل جوان انتقاد کرد.

او گفت: صادق نبودن و از گذشته تعریف نکردن ما برای فرزندانمان باعث شده تا شاهنامه خوانی در بین نسل جوان، حضور کم رنگی داشته باشد و جوانان ما با تاریخ کهن ایران آشنایی نداشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شاهنامه خوان خاطرنشان کرد: بها دادن به ادبیات کهن ایران از اهمیت بالایی برخودار است و ما باید پیشینه درخشان کشورمان را به نسل جدید منتقل کنیم تا آن ها نیز میل به حضور در چنین رویدادها و مجالسی را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وطن پرستی و دین داری از برکات خوانش شاهنامه است

وطن پرستی و دین داری از برکات خوانش شاهنامه است