مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 08:152020-08-01فرهنگي

قصر «کاخ ورسای» در تهران چگونه نجات یافت؟


با صدور رأی تجدیدنظر دیوان عدالت اداری برای کاخ تاریخی «ثابت پاسال» به نفع وزارت میراث فرهنگی، این اثر تاریخی با مشارکتِ گروهی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

- با صدور رأی تجدیدنظر دیوان عدالت اداری برای کاخ تاریخی ثابت پاسال به نفع وزارت میراث فرهنگی، این اثر تاریخی با مشارکتِ گروهی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمارت تاریخی ثابت پاسال را بزرگترین خانه تهران می نامند، بنایی با 12 هزار مترمربع مساحت که به واسطه طرح هایی که مالکِ بنا قبل از ثبت ملی به میراث فرهنگی ارائه کرده، احتمال بالا آمدن برجی هم قد و هم طراز دیگر ساختمان های اطراف آن دور از ذهن نبوده و هنوز هم نیست، برجی که گاهی گفته می شود می تواند جای بنای اصلی که در آخرین صحبت ها نسبت به موزه شدن آن توافق شده بود، بالا بیاید.

بر سر زبان افتادنِ نامِ بزرگترین خانه تهران از بیش از شش سال قبل اتفاق افتاده، بحثی که در همان زمانِ مطرح شدنش با هشدارها و اعتراض ها از سوی دوستداران میراث فرهنگی و رسانه ها مواجه می شود.

آذرماه 1393، نام ثابت پاسال به گوش بسیاری از کارشناسان میراثی، رسانه ها و مردم خورد؛ بنایی تاریخی که قرار بود محدوده اش با رای کمیسیون ماده پنج و براساس طرح تفصیلی شهر تهران که در سال 1386 تهیه شد، از پهنه (M12) به پهنه (M11) تغییر یافته و به مجتمعی نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصر «کاخ ورسای» در تهران چگونه نجات یافت؟

قصر «کاخ ورسای» در تهران چگونه نجات یافت؟