مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 04:252020-08-02اقتصادي

برداشت 100 تن گیاه بادرنجبویه دارویی در شهرستان مراغه


معاون رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت 100 تن بادرنجبویه از زمین های زراعی شهرستان مراغه از اول مرداد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسماعیل کریمی اصل اظهار داشت: امسال در 10 هکتار از مزارع و باغ های شهرستان گیاه دارویی بادرنجبویه کاشته شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش دانش کشاورزی آب مورد نیاز مزارع بادرنجبویه و گیاهان دارویی برای یک دست بودن محصول و اسانس خوب به صورت قطره ای تأمین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: امسال در بیش از 50 هکتار از مزارع شهرستان گیاهان دارویی کاشته شده است و کاشت این گیاهان در کنار تولید محصولات باغی و زراعی می تواند برای کشاورزان درآمد ثابت و پایدار ایجاد کند.

گفتنی است بادْرَنجبویه یا بادَرشبی با نام علمی Dracocephalum یک سرده از تیره نعناعیان است و در طب سنتی برای درمان بی خوابی، تسکین اعصاب، آرام بخشی و بهبود عملکرد گوارش استفاده می شود که این گیاه مانند تقویت کننده عضلات عمل می کند و باعث تسکین کوفتگی های ناشی از ورزش و کار زیاد می شود بادرنجبویه برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند بسیار مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 100 تن گیاه بادرنجبویه دارویی در شهرستان مراغه

برداشت 100 تن گیاه بادرنجبویه دارویی در شهرستان مراغه