مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 08:252020-08-08پزشكي

مصرف قند چه بلایی بر سر بدن می آورد؟


فروکتوز سریع جذب می شود و در کبد به چربی سازی و ذخیره آن مشغول می شود و طی فرایند های درهم تنیده ای موجب افزایش فشارخون می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فارس نوشت: سید ضیا‌ءالدین مظهری درخصوص واکنش بدن به فروکتوز گفت: برخلاف گلوکز، فروکتوز خیلی سریع جذب و در مسیر جریان خون به حرکت درآمده و سپس کبد شروع به تولید چربی و ذخیره آن کرده و قسمتی از آن را به جریان خون انتقال می‌دهد که طی فرایند‌های درهم‌تنیده‌ای موجب افزایش فشارخون می‌شود.

انباشت زیاد چربی در جریان خون با رسوب و نفوذ در مخاط رگ‌های خون رسان، حالت کشسانی آن‌ها را کمتر کرده، فشار مضاعفی را به قلب و کلیه‌ها وارد و عملکرد آن‌ها را از حالت عادی خارج میکند.

این متخصص تغذیه افزود: از طرف دیگر افزایش میزان مولکول‌های قند در خون، مشکالت فراوان دیگری را به وجود می‌آورد بطوری‌که تأثیرات زیانباری را در چرخه سوخت وساز بدن پدیدار آورده و تمامی این تغییرات نهایتا به بروز سندرم متابولیک ختم می‌شود که علائم بارز آن شامل انباشت چربی زیاد در محیط شکم، افزایش فشارخون، افزایشتری گلیسیرید خون و کاهش سطح HDL کلسترول و افزایش قند خون است.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های غیرمستقیم دریافت شکر و قند‌ها و انباشت آن‌ها در بدن، از طریق مصرف تولیدات متنوع صنایع غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف قند چه بلایی بر سر بدن می آورد؟

مصرف قند چه بلایی بر سر بدن می آورد؟