مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 02:052020-08-14اجتماعي

تیشه سودجویان بر ریشه معیشت جنگل نشینان


جنگل های بلوط زاگرس با قدمتی دیرینه یک گنجینه به حساب می آیند، به خطر افتادن جان این جنگل ها می تواند در سالیان آینده تبعات ناگواری را به همراه داشته باشد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری جنگل های بلوط زاگرس با قدمتی دیرینه یک گنجینه به حساب می آیند، به خطر افتادن جان این جنگل ها می تواند در سالیان آینده تبعات ناگواری را به همراه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز آتش سوزی های جنگل های زاگرس در کشور، موجی از نگرانی را در بین دوستداران و فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، مردم و بهره برداران محلی از جنگل ها ایجاد کرده است، در چند ماه اخیر این آتش سوزی ها حجم وسیعی از جنگل های این خطه را در معرض آسیب قرار داده است که جنگل های چهارمحال و بختیاری نیز از این قاعده مثتثنی نبوده است.

آتش سوزی، قطع درختان برای اجرای پروژه های عمرانی، آفات، خشکسالی، قاچاق چوب و ذغال همواره یکی از تهدیدات اصلی برای برای حیات جنگل های مناطق زاگرس نشین به ویژه جنگل های بلوط در طول سالیان گذشته بوده است.

جنگل های بلوط زاگرس با قدمتی دیرینه یک گنجینه به حساب می آیند، به خطر افتادن جان این جنگل ها می تواند در سالیان آینده تبعات ناگواری مانند از بین رفتن معیشت مردم محلی، آلودگی محیط زیست، فرسایش خاک، خروج روان آب ها از استان و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه سودجویان بر ریشه معیشت جنگل نشینان

تیشه سودجویان بر ریشه معیشت جنگل نشینان