مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 مرداد 1399 ساعت 07:202020-08-19فرهنگي

گزیده شاهنامه به روایت حسن گل محمدی و تصویرسازی های مرتضی ممیز


به نظم و نثر» به اهتمام و نگارش حسن گل محمدی با طرح هایی از زنده یاد مرتضی ممیز توسط انتشارات یساولی منتشر شد.

- گزیده ی شاهنامه ی فردوسی: به نظم و نثر به اهتمام و نگارش حسن گل محمدی با طرح هایی از زنده یاد مرتضی ممیز توسط انتشارات یساولی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، انتشارات یساولی کتاب گزیده ی شاهنامه ی فردوسی: به نظم و نثر را به اهتمام و نگارش حسن گل محمدی و با طرح های گرافیکی زنده یاد مرتضی ممیز، با شمارگان 1500 نسخه، 183 صفحه و بهای 50 هزار تومان منتشر کرد.

حسن گل محمدی، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی است که پیشتر به قلم او کتاب های شاخصی چون امیرهوشنگ ابتهاج: شاعری که باید از نو شناخت ، دکتر شفیعی کدکنی چه می گوید؟ ، نیما چه می گوید؟ تصحیح دیوان شاطر عباس قمی و ترجمه های فریاد آفریقا: سرودهایی از شاعران تانزانیا سرزمین فقر و جنگل و قصه ها، افسانه ها و سروده های مردم و سرزمین کانادا منتشر شده اند.

او همچنین برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ و اندیشه ایران کهن تاکنون کتاب هایی از جمله اندیشه های ایرانی برای زندگی امروز را به زبانی ساده تألیف کرده است.

به نظر می رسد که گل محمدی کتاب گزیده ی شاهنامه ی فردوسی را نیز با هدف آشنایی نسل جدید با شاهنامه و ترغیب آنها به مطالعه این اثر گرانسنگ که میراث ادبی جهانی است، منتشر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزیده شاهنامه به روایت حسن گل محمدی و تصویرسازی های مرتضی ممیز

گزیده شاهنامه به روایت حسن گل محمدی و تصویرسازی های مرتضی ممیز