مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 07:552020-08-26اقتصادي

657 حرفه در کردستان آموزش داده می شود


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: در کردستان 392 حرفه در بخش دولتی و 265 حرفه در بخش خصوصی آموزش داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز  در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به توسعه برسیم، باید آموزش های مهارتی را توسعه دهیم و تحقق جهش تولید با جهش مهارت محقق می شود.

وی افزود: در کردستان وضعیت اشتغال در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است و در بخش صنعت و خدمات کمتر است هر چند در چند سال اخیر در بخش خدمات با افزایش رو برو بوده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: فعالیت اقتصادی در استان در حال حاضر بر اساس خدمات، کشاورزی و صنعت است و با استفاده از قابلیت و ظرفیت های بالایی مانند مرز، نیروی متخصص، وجود کانی های فلزی و غیر فلزی و بازارچه های مرزی می توان این فعالیت های اقتصادی را گسترش داد.

احمدی با بیان اینکه اگر در کنار این ظرفیت ها بتوانیم مراکز فنی و حرفه ای را گسترش دهیم می توان بخشی از کمبود اشتغال را جبران کرد، یادآور شد: باید فعالیت های آموزشی در سطح جامعه را به سمت مهارت جامعه محور سوق دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

657 حرفه در کردستان آموزش داده می شود

657 حرفه در کردستان آموزش داده می شود