مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 09:152020-08-26سياسي

رونمایی از کوچه، سردیس و کتاب یادنامه مرتضی ممیز


مراسم رونمایی از سردیس و کتاب یادنامه مرحوم مرتضی ممیز با حضور شهردار تهران، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و جمعی از فعالان فرهنگی کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مراسم نکوداشت 84 سالگی زنده یاد استاد مرتضی ممیز همراه با رونمایی از کوچه، سردیس و کتاب یادنامه ی ایشان با حضور شهردار تهران، رییس کمیسیون فر هنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از مدیران شهری، مسئولان و هنرمندان رشته های مختلف هنری برگزار شد.

محمدجواد حق شناس در این مراسم با اشاره به انتقادات اخیر نسبت به شورای شهر در خصوص نامگذاری ها، گفت: مدتی است که منتقدین عزیز و کسانی که تحولات شورای شهر را دنبال می کنند، با تخفیف و استخفاف و طعن می گویند این چه کاری است که شما به سراغ نام ها رفته اید؟ اما از خود نپرسیده اند که اگر نام نبود، چه نشانه ای برای معرفی فرهنگ و اندیشه و هنر وجود داشت؟ نام نشانه ای است برای انتقال تجربه از گذشته به آینده.

اگر نام ها نبودند تاریخ نبود، جغرافیا نبود و شاید کلاً نشانی از علم و اندیشه و فرهنگ و هنر نبود.

او گفت: امروز هشتاد و چهارمین سالروز تولد بزرگمردی است که در تاریخ هنر این سرزمین به ویژه در گرافیک و عکاسی و نقاشی و تربیت صدها دانشجویی که امروز هرکدام نامی مطرح در هنر ایران شده اند، ماندگار شده است و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از کوچه، سردیس و کتاب یادنامه مرتضی ممیز

رونمایی از کوچه، سردیس و کتاب یادنامه مرتضی ممیز