مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 10:002020-08-26سياسي

تحقق سند مهارت زمینه ساز رفع مشکل بیکاری در استان کردستان است


نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق سند مهارت کردستان که در سال گذشته تدوین شده است، می تواند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پرویز اوسطی ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهارت و دانش فنی، نسبت اشتغال و سرمایه گذاری سه آسیب در حوزه اشتغال هستند که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث مهارت و دانش فنی پس از انقلاب تاکید ویژه ای بر آن شد تا بتوانیم به مرزهای دانش جهانی دست یابیم و به نوعی به عنوان مرجع دانش شناخته شویم و سیاست های ما باید بر این مبنا تدوین شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث نسبت اشتغال می بینیم که بیش از 50 درصد از اشتغال ما در بخش خدمات است در حالی که بیشتر آنها را نیز شغل های کاذب ایجاد کرده است و این در حالی است که کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی در کردستان دارد اما بعد از صنعت در جایگاه سوم قرار دارد.

اوسطی یادآور شد: سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از آسیب هایی است که در این استان در طول دوران چهل ساله انقلاب رشد متوازنی با سایر استان های کشور نداشته و فاصله بسیاری داریم که نیاز به سند توسعه استان داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق سند مهارت زمینه ساز رفع مشکل بیکاری در استان کردستان است

تحقق سند مهارت زمینه ساز رفع مشکل بیکاری در استان کردستان است