مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 شهریور 1399 ساعت 04:352020-08-30سياسي

عاشورا، الهیات رهایی بخش


عزاداری برای واقعه عاشورا سابقه ای به قدمت تاریخ تشیع دارد، اگرچه در طول این بازه زمانی پر فراز و نشیب، شکل و نحوه برگزاری آن به مناسبت شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده است.

- عزاداری برای واقعه عاشورا سابقه ای به قدمت تاریخ تشیع دارد، اگرچه در طول این بازه زمانی پر فراز و نشیب، شکل و نحوه برگزاری آن به مناسبت شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده است.

در روزگار ما نیز به دلیل شیوع کرونا، بار دیگر شرایط خاصی پدید آمده که شیعیان ناگزیر شده اند، مراسم عاشورا را به شیوه ای خاص برگزار کنند، اما اصل و اساس عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش چیست و چه مسائلی انگیزه اصلی شیعیان برای برگزاری این مراسم است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعتماد در ادامه نوشت: این پرسش ها را با غلامرضا ظریفیان، استاد پیشین تاریخ اسلام دانشگاه تهران در میان گذاشتم.

در تواریخ آمده است که عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش از همان عصر عاشورای روز سال شصت و یک هجری آغاز شد و تا به امروز این مراسم ادامه داشته است.

از دید شما به عنوان پژوهشگر و استاد تاریخ اسلام، ریشه ها و علل و انگیزه های این مراسم به کجا باز می گردد، کما اینکه می دانیم که ائمه شیعه (ع) تا حدود 200 سال پس از این ماجرا، در میان مردم حضور داشتند؟ پیش از پرداختن به پاسخ پرسش شما لازم به ذکر است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشورا، الهیات رهایی بخش

عاشورا، الهیات رهایی بخش