مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 شهریور 1399 ساعت 05:502020-08-31سياسي

سنگ تمام مشایخ اهل سنت خطبه سرای تالش در عزای حسین (ع)


بقعه متبرکه سید محمود دینوری محور وحدت در منطقه شاه میلرزان، روستایی زیارتی، تاریخی و زیبا در 15 کیلومتری دهستان خطبه سرا از توابع تالش بوده که هر ساله پذیرای عزادارن حسینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تالش، عزیز عاقبتی خطبه سرا؛ روستای شاه میلرزان به برکت وجود بقعه متبرکه سید محمود دینوری (از نوادگان امام سجاد علیه السلام) صدها سال است که شاهد برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و حضور دسته های متعدد عزاداران حسینی از شهرها و روستاهای اطراف می باشد.

این روستای دیدنی و زیبا  با خانه های دوطبقه ی گِلی و پنجره های به رنگ آسمان برای هر بیننده ای چشم نواز است و اهالی شاه میلرزان که اغلب اهل سنت هستند عشق و علاقه ویژه ای به امام حسین علیه السلام داشته و در این روستای کوچک مداحان محلی بسیاری وجود دارد.

  ایام محرم در این روستا حال و هوای دیگری دارد؛ روزهای تاسوعا و عاشورا دسته های متعدد عزاداری به این روستا می آیند و با حضور در بقعه متبرکه سید محمود دینوری ایام شهادت امام حسین علیه السلام را به آن سید بزرگوار که از نسل امام سجاد(ع) است، تسلیت گفته و به سوگواری می پردازند.

  دسته های عزاداری ابتدا به محلی در حاشیه این روستا  بنام سیدون (سیدها ) می روند که محل دفن چند سید از یاران  سید محمود دینوری و مورداحترام مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ تمام مشایخ اهل سنت خطبه سرای تالش در عزای حسین (ع)

سنگ تمام مشایخ اهل سنت خطبه سرای تالش در عزای حسین (ع)