مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-08پزشكي

نگران بدغذایی کودکان پیش دبستانی نباشید


به گفته یکی از اعضای انجمن تغذیه تهران والدین باید این نکته را در نظر داشته باشند که دوره پیش دبستانی بخشی از سیر تکاملی کودک و گذراست براین اساس نباید نگران بدغذایی آنها باشند.

- ، سید ضیاءالدین مظهری عضو انجمن تغذیه ایران افزود: والدین می توانند انواع غذاها را به کودک عرضه کنند و قادرند محدودیت هایی برای رفتارها و عادات غلط تغذیه ای او قائل شوند.

ایرنا نوشت، وی اضافه کرد: دوران پیش دبستان دوران دشواری برای والدین است چرا که آن ها نگران کاهش اشتهای کودک خود هستند و جدال بر سرغذا خوراندن به کودک، جدالی بی حاصل است.

هیچ کودکی را نمی توان به زور وادار به غذا خوردن کرد.

مظهری افزود: در این مرحله از دوران زندگی، ایجاد تنوع غذایی و همچنین تهیه مواد غذایی مغذی و سالم برای کودک بهترین راه تامین نیازهای تغذیه ای وی است و توسل به زور و اجبار نه تنها فایده ای نخواهد و باعث می شود کودک از غذا نخوردن به عنوان حربه ای برای مقابله با والدین خود استفاده کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه کودکان پیش دبستانی اشتهای متغیری دارند و حجم معده آنها نیز کم است، افزود: بهتر است غذای آنها را در حجم کم، اما در وعده های مکرر در طول روز تهیه کرد و کودک پیش دبستانی به جزء وعده های اصلی غذا نیاز به میان وعده ها هم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران بدغذایی کودکان پیش دبستانی نباشید

نگران بدغذایی کودکان پیش دبستانی نباشید