مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 21:502020-09-14سياسي

اولین متهمان سیاسی تاریخ جمهوری اسلامی چه کسانی هستند؟


به زودی اولین دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیات منصفه و با رعایت شروط مقرر شده در قانون جرم سیاسی قرار است برای 5 نفر از متهمان برگزار شود؛ - متهمانی که می توان آنها را اولین متهمان سیاسی کشور نامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت: قانون جرم سیاسی که از زمان تصویبش در سال 95 در مجلس اصولگرای نهم تا همین چندی پیش تنها به عنوان کلماتی روی صفحه های کتاب های قانون خودنمایی می کرد، حالا قرار است به صورت عملی اجرایی شود.

اولین دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی به زودی، با حضور هیات منصفه و با رعایت شروط مقرر شده در قانون جرم سیاسی قرار است برای 5 نفر از متهمان برگزار شود؛ متهمانی که می توان آنها را اولین متهمان سیاسی کشور نامید.

براساس گفته دادستان تهران، علی القاصی مهر این موضوع در راستای اجرای قانون جرم سیاسی و بخشنامه ای است که از سوی ریاست قوه قضاییه انجام شده است.

بخشنامه ای با عنوان لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی که سیدابراهیم رییسی هفدهم خردادماه امسال آن را صادر کرد تا بالاخره این قانون که از سال 95 تصویب و از سال 58 مغفول مانده بود، اجرایی شود.

اولین بار تفاوت در رسیدگی به جرایم سیاسی در اصل 168 قانون اساسی کشور که در آن آمده بود رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین متهمان سیاسی تاریخ جمهوری اسلامی چه کسانی هستند؟

اولین متهمان سیاسی تاریخ جمهوری اسلامی چه کسانی هستند؟