هدایت کاربران به بازار سیاهبنا به حکمی از سوی دادستانی کل کشور کسبوکارهای مجازی ملزم شدهاند تا تمام کاربرانشان را با استفاده از سامانه امتا احراز هویت کنند. این بدان معنا است که سایتهایی چون دیوار، شیپور، باما، کلید و… باید از این به بعد کاربری که قصد ثبت آگهی (در مرحله اول خودرو یا ملک) را دارد در این سامانه احراز هویت کنند. با وجود این که به نظر میرسد احراز هویت کاربران هم مطلوب کسبوکارها و هم حاکمیت است، اما وقتی بحث الزام از یک سامانه خاص آن هم با تجربه نه چندان خوشایند به میان آمد، نقدهای بسیاری از سوی کارشناسان به این تصمیم وارد شده که بازه گستردهای از موضوعات مثل امنیت کاربران، ضعف عملکرد سامانه امتا، ایجاد انحصار، آسیب به کسبوکارها و از همه مهمتر هدایت کاربران به بازارهای بدون نظارت در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام را شامل میشود. کسبوکارها بسیار نگران آسیبهایی هستند که به آنها وارد میشود و معتقدند این کار موجب ریزش کاربران آنها میشود. اما در این مطلب میخواهیم از دید یک کاربر به ایرادات جدی که به این بخشنامه وارد است بپردازیم. 1. انحصار امتا امتا تنها سامانه احراز هویت در فضای مجازی نیست. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |