مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 18:452020-10-04اقتصادي

معاون وزیر کشور: واقعی شدن قیمت خودرو ضرورتی فوری است


معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان این‌که صنعت خودروسازی پیشران بخش مهمی از اقتصاد کشور است، گفت: چالش اصلی امروز این صنعت در فاصله‌ی معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرف‌کننده واقعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بابک دین‌پرست در جریان بازدید از گروه صنعتی خودروسازی سایپا با اشاره به این‌که، صنعت خودروسازی از صنایع مادر و کلیدی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در جریان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، شاهد بودیم که با توجه به اهمیت و جایگاه تعیین‌کنندگی این صنعت، آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد کلی کشور، در همان گام نخست صنعت تعیین‌کننده خودروسازی را مورد تحریم قرار داد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان این‌که صنعت خودرو پیشران اقتصادی کشور است، اظهار داشت: به‌صورت مستقیم حداقل 60 صنعت مهم دیگر کشور با صنعت بزرگ خودروسازی در ارتباط است و بیش از 800 هزار نفر نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولید خودرو و یا سازندگان قطعات این صنعت، مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در همین دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا، قریب به 100 هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در نوع خود رقم بزرگی محسوب می‌شود و قابل‌توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشور: واقعی شدن قیمت خودرو ضرورتی فوری است

معاون وزیر کشور: واقعی شدن قیمت خودرو ضرورتی فوری است