مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:352020-10-05اقتصادي

سمپاشی مزارع فارس با پهپاد/پهپاد ایرانی به صحنه می آید


رییس مرکز کشاورزی مبارک آباد شهرستان قیروکارزین در استان فارس، گفت: با استفاده از پهپاد و فناوری های نوین، امکان سمپاشی مزارع با هزینه کمتر و در زمان کوتاهتر فراهم شده است.

- مهدی انصاری دوشنبه 14 مهر به خبرنگاران گفت: سمپاشی با استفاده از پهپاد در مزارع مبارک آباد اجرایی و کار به شکل آزمایشی از مزارع کلم در این منطقه آغاز شده است.

انصاری با بیان اینکه، پهپاد استفاده شده در این عملیات سمپاشی، نوع بومی سازی شده است، گفت: استفاده از این پهپاد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج به کار گیری فن آوری های نوین در کشاورزی منطقه انجام شده است.

انصاری افزود: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و به طور کلی کاهش هزینه تولید محصول از مهم ترین مزایای استفاده از پهپادها است.

وی اضافه کرد: بعضا افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت کاربران دستگاه سمپاش از دیگر محاسن استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع خواهد بود.

انصاری تاکید کرد: کشاورزان علاقه مند به خرید پهپاد پس از اخذ مشاوره های فنی و با گذراندن دوره آموزشی لازم و سپری کردن مراحل ویژه می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی مزارع فارس با پهپاد/پهپاد ایرانی به صحنه می آید

سمپاشی مزارع فارس با پهپاد/پهپاد ایرانی به صحنه می آید