مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 08:002020-10-05اقتصادي

کرونا بیش از یک میلیون شغل را در ایران از بین بُرد


معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعلام کرد که شیوع کروناویروس عامل از بین رفتن بیش از یک میلیون شغل در سراسر کشور بوده است.

- علی اوسط هاشمی دوشنبه 14 مهر در جلسه شورای مهارت فارس از راه‎اندازی دپارتمان ملی مهارت در فارس خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز، شهر جهانی صنایع دستی جهانی است به همین دلیل به سهم خود با نگاه هویت بخشی به این کلانشهر، این دپارتمان راه اندازی می شود.

هاشمی با بیان اینکه سخن از مهارت در این استان کار دشواری است، گفت: فارس مهد مهارت و تمدن به شمار می رود و نشانه آن در جغرافیای ایران می درخشد و امروز مقصد مورد توجه ایرانیان و جهانیان است.

او فارس به مثابه یک نمایشگاه اصیل از توانمندی های نیاکان توصیف و خاطرنشان کرد: سخن از مهارت در فارس با عیار بالا قابل ذکر است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه امروز در حالی از فقر و بیکاری در کشور سخن می گوییم که روزی ایران و ایرانی مهد مهارت بوده و این نقدی است که باید آن را بپذیریم، عنوان کرد: 40 سال ریل گذاری در ابن حوزه اشتباه بوده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به سنجش مهارت در پادگان های آموزشی کشور(40 مرکز) اشاره و خاطرنشان کرد: براساس این سنجش، 85 درصد از افراد فاقد مهارت هستند و باید به شکل جدی روی این نقطه دست گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا بیش از یک میلیون شغل را در ایران از بین بُرد

کرونا بیش از یک میلیون شغل را در ایران از بین بُرد