مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 10:452020-10-05اجتماعي

سرشماری حیات وحش با پهپاد برای اولین بار


سرشماری حیات وحش استان فارس برای اولین بار با استفاده از پهپاد در مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست این استان اجرایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مدیریت بهینه سرشماری حیات وحش با استفاده از تصاویر هوایی و پهپاد ابتدا در بهرام گور به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن در سایت گوزن زرد ارسنجان نیز انجام شد.

حمید ظهرابی افزود: قرار است در سرشماری تعدادی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت پایلوت علاوه بر شیوه‌های مورد استفاده در گذشته از تصویربرداری هوایی نیز بهره‌گیری شود.

با استفاده از پهپاد می‌توان علاوه بر افزایش دقت، کاهش هزینه‌ها، کمبود نیروی محیط بانی و برخی از کاستی‌ها را جبران کرد و کاهش چشمگیری در استهلاک تجهیزات، خودرو و سایر منابع را شاهد بود.

سایت گوزن زرد ارسنجان محدوده‌ای به وسعت 300هکتار را در بر می‌گیرد و موقعیت آن جنگل خلیل بیگ شرق شهر ارسنجان در شمال محور جاده آباده طشک استان فارس است.

این سایت از سال 1390 و با انتقال 7 راس گوزن زرد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 34 راس از این گونه نادر حیوانی در آن حیات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری حیات وحش با پهپاد برای اولین بار

سرشماری حیات وحش با پهپاد برای اولین بار