مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-07بين الملل

چاووش اوغلو خواستار گفت وگوی فوری با اروپا بر سر مدیترانه و قره باغ شد


وزیر خارجه ترکیه با درخواست برای گفت وگوی فوری با اتحادیه اروپا، راه حل بحران های مختلف از شرق مدیترانه گرفته تا لیبی و قره باغ را از طریق سیاسی و غیرنظامی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه ای با یک رسانه ایتالیایی، خواستار گفت وگوی فوری بین آنکارا و اتحادیه اروپا درباره تنش های روزافزون در شرق دریای مدیترانه، مناقشه قره باغ و بحران لیبی شد.

چاووش اوغلو در مصاحبه ای که با خبرگزاری نووا طی سفر اخیر خود به رم داشت، گفت: ترکیه از خروجی نشست شورای ویژه اتحادیه اروپا در تاریخ یکم و دوم اکتبر ناامید شده و معتقد است که نتایج مورد انتظار را نداشته است .

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، وی با بیان اینکه نتیجه نشست اخیر شورای اروپا بار دیگر برای جانبداری از اعضای این اتحادیه و بی توجهی به قوانین بین المللی طراحی شده بود، توضیح داد: اتحادیه اروپا بار دیگر به گروگان زیاده خواهی های یونان و قبرس تبدیل شد .

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم برگشت روابط اتحادیه اروپا با این کشور به حالت عادی، اظهار داشت: ترکیه پیشرفته ترین و بزرگترین بازار برق و گاز در منطقه است.

ایجاد سازوکار مؤثر و مفید در شرق مدیترانه بدون در نظر گرفتن این حقایق، امکان پذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاووش اوغلو خواستار گفت وگوی فوری با اروپا بر سر مدیترانه و قره باغ شد

چاووش اوغلو خواستار گفت وگوی فوری با اروپا بر سر مدیترانه و قره باغ شد