مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 14:102020-10-07اقتصادي

زنگ های خطر برای سرمایه گذاری صنعتی در گیلان به صدا درآمد


جلسه مدیران اقتصادی گیلان با مجمع نمایندگان این استان برگزار و مسئولان اقتصادی از کاهش سه درصدی سرمایه گذاری در حوزه صنعتی گیلان و به صدا درآمدن زنگ های هشدار در این حوزه خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکرونا در فصل بهار نرخ بیکاری کاهشی بوده است.

عظیمی از بالا بودن نرخ مشارکت به عنوان یکی از جنبه های مثبت یاد کرد و افزود: گیلان سومین استان در کل کشور است که نرخ مشارکت بالایی دارد.

وی با اشاره به کیفیت نیروی انسانی و میانگین سنی نیز اضافه کرد: نرخ باسوادی استان با کشور تفاوت چندانی ندارد اما گیلان تنها استانی است که متوسط سن آن بالای 41 سال است و پیرترین استان کشور محسوب می شود که این مسئله در بلند مدت یک آسیب اقتصادی محسوب می شود.

رشد 45 درصدی صادرات گیلان در شش ماهه نخست امسال مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان ادامه داد: در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه تولیدات، کشاورزی نقش پررنگی داشته و چندان عوامل منفی روی آن تأثیر نداشته است.

عظیمی به وضعیت صنعتی در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تعداد پروانه های صنعتی بهره برداری در سال جاری 22 درصد رشد داشته است و تولیدات منتخب صنعتی استان گیلان فولاد خام، کاشی، فولاد، سیمان، انواع دارو و روغن نباتی را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ های خطر برای سرمایه گذاری صنعتی در گیلان به صدا درآمد

زنگ های خطر برای سرمایه گذاری صنعتی در گیلان به صدا درآمد