مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 13:052020-10-10اقتصادي

روزانه 400 تن زباله در شهر همدان تولید می شود


رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر بی خطر کردن زباله های عفونی تأکید کرد و گفت: روزانه و به طور متوسط 400 تن زباله در شهر همدان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کامران گردان ظهر شنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که در سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد؛ اظهار کرد: بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته، کمپوست نقش مهمی در کاهش بار آلاینده ها دارد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در اوایل دهه 1990 تحت عنوان اقتصاد گردشی، طرحی تدوین کرد که مقرر شده بود تا سال 2010 هیچ گونه زباله ای دفن نشود؛ اما این مهم محقق نشد، گفت: تولید پسماند؛ جابجایی، تفکیک و پردازش از مبدأ؛ جمع آوری و همچنین تفکیک، پردازش، تغییر و تبدیل پسماند، چرخه اصلی پسماند را شکل می دهند.

وی اضافه کرد: ارزش زباله در چرخه اقتصادی برخی از کشورها همچنان بالاست به گونه ای که اندیشه واردات زباله به عنوان ماده خام به طور جدی ذهن کارشناسان اقتصادی و مسئولان کشورهای پیشرفته را به خود مشغول کرده است.

وی ادامه داد: سال 1346 نخستین برخورد صنعتی با زباله در کشور ایران و شهر اصفهان صورت گرفت که با تولید کمپوست از زباله آغاز شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه ضمن قدردانی از حسین سیبی، رییس سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، گفت: وضعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 400 تن زباله در شهر همدان تولید می شود

روزانه 400 تن زباله در شهر همدان تولید می شود