مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 06:152020-10-13فرهنگي

حفظ زبان فارسی ضرورتی انکارناپذیر است


شاهین عمر با ستودن فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی و امتیازات زبان فارسی نسبت به دیگر زبان های دنیا گفت: حفظ زبان فارسی ضرورتی انکارناپذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهران اسکندریان وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ ایران در پیشاور با شاهین عمر رییس دانشکده دولتی دخترانه سیتی گلبهار شهر پیشاور و طاهره جمال دار، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده مذکور دیدار و گفت وگو کرد.

شاهین عمر در این دیدار با ارایه گزارشی به صورت نمایش فیلم مستند از تاریخچه و فعالیت های دانشکده، به ویژه حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی گفت: با تکیه و افتخار به مشترکات بی شمار دو کشور برادر، این دیدار را به فال نیک گرفته و امیدواریم برای ارتقای روابط فرهنگی و علمی دانشگاهی با همکاری و همدلی مشترک بتوانیم گام ‎های بلندی در این زمینه برداریم.

رییس دانشکده دولتی دخترانه با ستودن فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی و شیرینی و امتیازات زبان فارسی نسبت به دیگر زبان های دنیا، اشاره کرد: متأسفانه سلطه انگلیسی ها بر شبه قاره موجب به حاشیه رفتن و کم رنگی زبان هویتی پاکستان شده، اما دانشگاهیان و دلسوزان زبان فارسی با تدریس و ترغیب دانشجویان برای حفظ این دُر گرانقدر، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ زبان فارسی ضرورتی انکارناپذیر است

حفظ زبان فارسی ضرورتی انکارناپذیر است