مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 مهر 1399 ساعت 11:402020-10-14اقتصادي

پیش بینی تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: امسال طبق برآورد های انجام شده ،می توان 120 تن سیست آرتمیا از دریاچه ارومیه برداشت کرد بدون آن که به ذخایر آسیب برسد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: امسال طبق برآورد های انجام شده ،می توان 120 تن سیست آرتمیا از دریاچه ارومیه برداشت کرد بدون آن که به ذخایر آسیب برسد.

علی نکویی فرد در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال جاری تولید 120 تن سیست و 180 تن بیومس پیش بینی شده که در صورت تحقق، 6 میلیون دلار صرفه جویی در خروج ارز و اشتغالزایی برای 400 نفر را به دنبال خواهد داشت.

نکویی فرد به راه اندازی بانک سیست و اطلاعات ژنتیکی آرتمیا در کشور برای نخستسن بار در دولت تدبیر و امید در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد وگفت: یکی از اهداف این بانک،جلوگیری از انقراض نسل آرتمیای ارومیانا و حفظ، نگهداری و تجدید نسل آن است.

نکویی فرد درباره خصوصیات آرتمیا نیز توضیح داد: این جانور آبزی در شرایط بد مانند کم آبی و شوری زیاد آب تخم مقاوم ایجاد می کند که می تواند در کف دریاچه در لایه های نمک بماند وبرای سال های بعد با بهتر شدن شرایط آب،تبدیل به نوزاد شود.

وی اظهار کرد:آرتیما در شرایطی که میزان شوری آب و غذا مناسب باشد زنده زایی می کند و یک آرتیمای ماده در طول زندگی سه ماهه خود 4000 نوزاد تولید خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی

پیش بینی تولید 120 تن سیست آرتمیا در آذربایجان غربی